Privatkunde - Nybyg - Dårlig Wi-Fi

Udfordringen

En privatkunde fra Nybyg,  havde fået bygget et helt nyt hus. Men kunden manglede professionel rådgivning omkring Wi-Fi dækning af hele huset. Kunden har fået Fiber monteret i teknikskabet og bestilt en 1000×1000 mbps, da de vægtede højt, at der skulle være mere end rigeligt, til deres behov. Internettet skulle dække hele huset, samt grunden. 

Kunden kunne ikke finde svar på, hvorfor deres wi-fi hverken virkede inde i huset, eller udenfor huset; hverken robotplæneklipperen, musikanlægget, streaming på fjernsynet,  computer, telefoner m.m… 

Løsningen

Vi foretog en gratis gennemgang af kundens hus. Selve huset måler 180 kvm, og har et loft. Dette gjorde løsningen en smule nemmere, da kablerne kan trækkes rundt i hele huset, via loftet.    

Vi fik trukket kabler fra teknikskabet og op på loftet, hvorefter vi samlede vores netværksudstyr og borede 3 huller nede fra underetagen, og op på loftet. Vi monterede vores Wi-Fi punkter oppe i loftet, således at de blev synlige, nede i huset (de minder om hvide brandalarmer.)

Dernæst trækker vi kabler ud i udhænget, og får monteret et udendørs Wi-Fi punkt.
Herefter får vi 100% Wi-Fi dækning rundt om huset og ude i haven til Robotplæneklipperen og diverse udendørs Wi-Fi enheder. Desuden har vi implementeret IT Sikkerhed på netværket.

Vi fik bygget et sprit nyt hus. Men desværre så fik vi kun monteret en fiber, som byggefirmaet ellers sagde var nok. Så var det slet ikke nok efter vi havde haft en snak med IT Experterne og fik den bedste anbefaling omkring WiFi og forståelsen af det og nu har vi virkelig et netværk/WiFi som virker.

Teknologier anvendt:

Vi bruger cookies

Vi anvender cookies til at forbedre din oplevelse på vores hjemmeside, analysere trafik og tilpasse indhold samt annoncer. Ved at fortsætte med at bruge siden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookiepolitik og hvordan du kan ændre dine indstillinger.